Gå videre til hovedindholdet

Flipped Classroom, video og Forms

Kombinationen af video og programmet forms er interessant. Det løser et af de problemer, som jeg har mødt i min undervisning, at eleverne ikke er forberedt til undervisning.

Videoer giver eleverne en relativt nemt måde at "tillære" sig viden om et emne. Forms mig en mulighed for at afklare om eleverne har forstået emnet. 


Det udfordrende, som lærer, bliver, om man kan udarbejde nogle spørgsmål, som medfører, at emnet/teorien "hænger bedre fast" hos eleverne.

Endvidere skal man afklare om,  man skal bruge egne "udviklede" video eller skal man hente på youtube. 


Nu har jeg "lært redskaberne" - nu skal de fin pusse!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Problemstilling til afsluttende opgave!

Problemformulering: Hvordan inddragelse af digitale teknologier være med til, at eleverne er forberedt til undervisningen? Problemstilling: Jeg oplever ofte i undervisningen, at eleverne ikke for forberedt sig til undervisningen. Det betyder, at jeg bruger en del tid på at gennemgå det teori/stof, som de skulle have læst.

Flipped Classroom og min opgave

Flipped Classroom(FC) er vel det, jeg egentligt taler om i forbindelse min problemstilling til min opgave. Det er flytte forberedelsen til et emne/teori væk fra undervisning og "hjem" til eleven. Spørgsmålet bliver så, hvilke læremidler, som skal anvendes - tekst, video, PowerPoint m.v. Det kan være at det skal være en "blanding" af disse. FC - vil sikkert blive en del af teorimaterialet til min opgave.