Scaffolding - stillandsering
Der ligger nogle interessante tanke bag scaffolding.Én påmindelse om, at min undervisning nogle gange ikke tager udgangspunkt i elevernes forudsætninger - dvs. enten i relation til deres faglige viden eller til deres generelle viden,. Men, at det er bekendtgørelsen som styrende for undervisningen.
Et andet spørgsmål, som dukker op er, får mine elever den tid til at fordybe sig i emner/teori, som de har behov for, så de anvende den i praksis?
Jeg kan sikkert komme med flere spørgsmål!
Jeg kan ikke se, at denne artikel kan bruges i forbindelse med mit endelige projekt, men den har sat nogle tanker i gang vedr. min undervisning.
Hvorfor kan elevfeedback fremme læringsstrategier
Hm - giver lidt mere viden ved. feedback, men....Anvende den, nej.
TPACK Explained
interessant artikel, som har sat nogle tanker i gang omkring mig undervisning - hvad er det, jeg skal tænke på, når jeg inddrager digitale værktøjer i undervisningen. Man får ikke en facitliste, men relevant artikelDenne artikel kunne bliver inddraget i mit afsluttende projekt.
Den eDidaktiske overvejelsesmodel
Blev meget positiv over modellen. Den virker meget lige til at bruge. Specielt det, at de inddrager elevernes forudsætninger er positivt. Endvidere, at modellen fører en igennem forskellige og forskellige "målgrupper" er positivt.Denne "artikel" kan blive inddraget i mit afsluttende projekt.
Flipped learing - mere end bare video
Jeg manglede nogle info omkring FL, inden jeg læse artiklen.Det var ikke Flipped Classroom, som jeg troede i første omgang.
Der er flere interessant emner i artiklen:
hvornår "snyder" elever? er al kopiering snyd?
Elevinddragelse - hvor langt kan vi gå i elevinddragelse - har de forudsætningerne
hvordan evaluerer vi eleverne - er vi mere produktorienteret end proces?
Der er mange interessante tanker i artiklen, som jeg har filosoferer over.
Måske/måske ikke inddrages den i mit projekt.
Kommentarer
Send en kommentar